To gutter sitter i en døråpning og holder rundt hverandre i Nepal. Knærne er svellet opp. De smiler.
Støtt årets TV-aksjon

Årets TV-aksjon går til Atlas-alliansen og skal åpne dører for funksjonshemmede som lever i krig og fattigdom. 

Gjør som flere tusen andre bedrifter og gi et bidrag til TV-aksjonen. 

Gi et bedriftsbidrag
Tilbake

Støtt som bedrift

Hvert år engasjerer flere tusen bedrifter seg i TV-aksjonen. Det fins utallige måter å engasjere seg på, enten gjennom donasjon, deltakelse på ringedugnad eller aktiviteter på arbeidsplassen. Les mer om mulighetene og hvorfor det å støtte TV-aksjonen er et godt valg. 

6 gode grunner til å støtte TV-aksjonen

1
Positivt omdømme og merkevarebygging
NRK TV-aksjonen er verdens største dugnad og Norges største innsamlingsaksjon. Ved å ta samfunnsansvar i praksis og bidra til dugnaden, styrker dere bedriftens omdømme og merkevare.
2
Sterk partner med bred støtte i folket
Samarbeid med en sterk, profilert og folkelig merkevare som TV-aksjonen gir gode muligheter for synlighet og goodwill. Vi når ut til hele Norge og samler inn nesten 60 kroner per innbygger. Skoler, barnehager, idrettslag, foreninger og bedrifter i alle deler av landet er med.
3
Engasjement og trivsel blant ansatte
Det ligger i menneskets natur å hjelpe andre. Ansatte føler stolthet og trives i en bedrift som gjør en positiv forskjell i samfunnet. Formålet for TV-aksjonen er lett å forstå og samler de ansatte i hele landet slik at alle kan engasjere seg.
4
Samfunnsansvar og bærekraft
Forbrukere og investorer er opptatt av bedrifters samfunnsansvar og klima- og bærekraftsarbeid. Ved å støtte TV-aksjonen viser bedriften at dere handler og tar vårt felles ansvar på alvor.
5
Tidsaktuelt og viktig formål hvert år
Gjennom TV-aksjonen støtter dere hvert år et nytt formål som velges av et uavhengig innsamlingsråd i NRK. Formålet er alltid relevant og viktig. Dere bidrar til noe konkret og kan stole på at pengene går til det som er lovet innen fem år.
6
Positiv synlighet i media
Bedrifter som støtter TV-aksjonen, får ofte omtale i lokale og nasjonale medier, noe som kan føre til positiv synlighet. Dette gir en god mulighet for å profilere seg som en samfunnsansvarlig aktør.
Bli med på ringedugnad ☎️

I uken før TV-aksjonen blir det arrangert over 100 ringedugnader rundt i landet. Her samles mennesker fra lokale bedrifter og ringer til sitt nettverk som de har blitt kjent med i løpet av arbeidslivet.

Dette er den mest inntektsbringende og hyggelige aktiviteten vi har for næringslivet, og den tar kun et par timer å gjennomføre.

Bedriften din får også vist frem sitt samfunnsengasjement for andre bedrifter, og dere får en god arena for å treffe andre aktører. Mange av ringedugnadene får også omtale i lokal media.

Vi vil ha med deg, din bedrift og ditt nettverk på ringedugnaden nærmest deg!

Ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder for å finne ut hvor du kan være med.

Trumf og TV-aksjonen: Et samarbeid som engasjerer millioner

Hvert år bidrar næringslivet med viktig støtte til TV-aksjonen – verdens største dugnad. En av samarbeidspartnerne som har gjort en stor forskjell siden 2021, er Trumf.  

Les mer om samarbeidet med Trumf

Princess 8
Samarbeidet med TV-aksjonen har vært en fantastisk mulioghet for oss i Princess til å engasjere våre ansatt over hele landet i noe som virkelig gjør en forskjell. Vi er stolte av bidraget vårt og det posivtive engasjementet vi har vært med på å skape gjennom denne viktige aksjonen.
Kai Gulbrandsen
direktør i Princess Gruppen

Vil du eller din bedrift bidra?

Vi vil gjerne ha deg med på laget.
Ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder her


For annet samarbeid, ta kontakt med:

Ansatte Bilder Til Nettside (2)
Shamaila Marita Lein
Markeds- og næringslivsansvarlig
3
Kari Blix
Næringslivsansvarlig region øst

Hovedsamarbeidspartnere

Dnb Rgb Sjo Gro Nn Cmyk Sparebank1 Pos Sparebankforeningen Logo Postnord Vipps Logo Dnb Rgb Sjo Gro Nn Cmyk Sparebank1 Pos Sparebankforeningen Logo Postnord Vipps Logo
Se alle våre Partnere